Saturday 18 January 2014

Tika Purnama : Night Climbing & Jungle Trekking

Alhamdulillah, program sulung 2014 berakhir dengan jayanya. Program ini disertai oleh hampir 30 orang wanita dan remaja perempuan sekitar Selayang. Program ini berbentuk sukan aktiviti lasak seperti night climbing, larian berhalangan dan juga jungle trekking.

Menariknya, program ini dilaksanakan di waktu bulan purnama. Para peserta dapat menyaksikan kebesaran Allah ini ketika melakukan aktiviti night climbing. Tiada kata yang dapat mengungkap ketakjuban kami ketika menyaksikan keindahan alam tu melainkan ucapan Subhanallah.


Pagi berikutnya dimulakan dengan aktivi larian berhalangan dimana para peserta perlu melalui 3 halangan. Aktitiviti ini merupakan pemanas badan sebelum para peserta bertolak ke air terjun melalui aktiviti jungle trekking.



 

Aktiviti terakhir sebelum pulang ialah jungle trekking. Melalui jungle trekking ini , para peserta dibawa ke air terjun dan juga gua. Selama duduk di Selayang, tidak pernah terlintas di dalam fikiran bahawa Selayang mempunyai tempat seindah ini. Kami juga terjumpa seekor kura-kura ketika berhenti seketika di kawasan gua. Subhanallah, memang ciptaan Allah itu, sangatlah indah.


Akhirul kalam , "Mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada mukmin yang lemah. Namun masing-masing ada kebaikan. Semangatlah meraih apa yang manfaat untukmu dan mohonlah pertolongan kepada Allah, dan jangan bersikap lemah. Jika engkau tertimpa suatu musibah janganlah mengatakan, "Seandainya aku berbuat begini dan begitu, niscaya hasilnya akan lain." Akan tetapi katakanlah, "Allah telah mentakdirkannya, dan apa yang Dia kehendaki Dia Perbuat." Sebab, mengandai-andai itu membuka pintu setan." (HR. Muslim)

0 comments:

Post a Comment